UKK lemmikkien omistajille

UKK lemmikkien omistajille

En ole koskaan ennen jättänyt lemmikkiäni eläintenhoitajalle. Sopiiko Pawshake minulle?

Pawshake on yhteisö, jossa aidosti eläinrakkaat ihmiset haluavat auttaa muita lemmikinomistajia ja toivottaa toisten lemmikit tervetulleeksi avosylin.  Siksi eläimesi voivat olla hoidossa kotiympäristössä, joka on niille tutumpi ja rauhallisempi paikka kuin kenneli. Tutustu sivujemme lemmikinhoitajien profiileihin ja kerro meille mitä mieltä olet! Voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos mielesi päällä on kysymyksiä.

Voinko luottaa lemmikinhoitajaan?

Tarjoamme lemmikinomistajille mahdollisuuden löytää lemmikeilleen hoitajia. Eläinten hyvinvoinnin takaamiseksi, meillä on monenlaisia keinoja varmentaa lemmikinhoitajien yhteystiedot ja näin teemme, ennen kuin tiedot tulevat näkyviin sivullemme. Voit tarkistaa hoitajien profiileista, miten heidän tietonsa on varmennettu. Hoitotapahtuman jälkeen omistajat voivat jättää julkisen palautteen hoitajan profiiliin, joka viestii muille omistajille hoitajan pätevyydestä.

Haluaisin tavata isäntäperheen, ennenkuin jätän lemmikkini heille hoitoon. Onko se mahdollista?

Ehdottomasti! Suosittelemme aina tapaamaan etukäteen ja tutustumaan hoitajaan, sillä on myös hoitajalle tärkeää tutustua teihin ja lemmikkeihinne. Jotta kemiat menevät varmasti yhteen, kannattaa huomioida lemmikkien luonteenpiirteet: esim. koirien tutustuttaminen toisiinsa kannattaa tehdä neutraalilla reviirillä. Voit lähettää tutustumispyynnöön klikkaamalla "Ota yhteyttä" -nappia hoitajan profiilissa.

Onko lemmikkini vakuutettu hoitojaksojen ajan?

Kyllä! Lemmikkisi on vakuutettu ollessaan hoitajan luona. Tarkemmat tiedot löydät vakuutus-osiostamme.

Huomioithan, että vakuutuksemme ei kata kotiin tai kodin sisältöön kohdistuvia vaurioita. Muistathan keskustella tästä joko oman vakuutusyhtiösi tai hoitajan kanssa etukäteen. Eläinlääkärikustannuksissa on 250€:n suuruinen omavastuuosuus, tätä ylittävät kulut korvataan vakuutuksestamme. Omavastuuosuus kuuluu lemmikinomistajalle. Huomioithan myös, että vakuutuksemme ei kata jo olemassa olevia sairauksia/vammoja tai vanhasta iästä johtuvia sairauksia/vammoja. Muistathan antaa luottoeläinlääkärisi sekä vähintään kahden hätäkontaktin yhteystiedot hoitajalle, jotta olette varautuneet hätätilanteissakin.

Voinko etsiä lemmikinhoitajaa vain yhdeksi yöksi?

Tottakai, palvelumme hyöty onkin, että voimme tarjota useanlaisia "tassuttelijoita", joilla on erilaiset joustomahdollisuudet. Tutki hoitajiemme profiileja, ota yhteyttä ja kysy! Ensimmäiseen viestiin kannattaa laittaa kattavat tiedot hoitotarpeesta, jotta hoitaja osaa heti arvioida onko varauspyyntö hänelle sopiva.

Tarvitseeko lemmikkini jotain mukaansa, kun vierailee isäntäperheessä?

Lemmikinhoitajamme haluavat tarjota lemmikillesi mahdollisimman kotoisan kokemuksen, joten suosittelemme että viet heille joitain lemmikkisi suosikkitavaroista. Jotta hoitojakso olisi mahdollisimman mukava lemmikille, kannattaa mukaan pakata esim:

  • Tuttua ruokaa, jotta maha pysyy kunnossa
  • Herkkupaloja
  • Lempileluja
  • Ruoka- tai juomakuppi
  • Kori tai kodilta tuoksuva peitto
  • Vaihtoehtoisesti voit pakata mukaan myös esim. jonkun vaatteen, jossa on tuoksuasi

Keskustele hoitajan kanssa, mitä näistä lemmikkisi tarvitsee mukaan! Esim. ruoka- ja juomakupit saattavat löytyä jo omasta takaa, joten kaikkea ei ole pakko raahata mukanaan.

Olemme valmistelleet listan ohjeista, jotka voit antaa suoraan lemmikinhoitajallesi. Lista sisältää ohjeita ruokinnasta, arkirutiinista, eläinlääkärisi yhteystiedot sekä hätätilanteiden varalle myös hätäyhteyshenkilöiden puhelinnumerot. Listan voit ladata tämän linkin kautta.

Onko Pawshakella lemmikinhoitajia, jotka tarjoavat lisäpalveluita?

Kyllä. Edellytämme, että Pawshaken lemmikinhoitajat kuvailevat tarjoamiaan hoitopalveluita niin yksityiskohtaisesti kuin mahdollista. Jotkut hoitajat tarjoavat myös extra-palveluita, esim. trimmausta ja koulutusta. Etsi hoitajia omalta alueeltasi, jotta näet kuka sopisi parhaiten lemmikkisi tarpeisiin.

Mitä jos lemmikkini sairastuu tai satuttaa itsensä hoitojakson aikana?

Hätätapaukset ovat onneksi erittäin harvinaisia, mutta niihin on aina hyvä varautua kaiken varalta. Hätätilanteen sattuessa lemmikinhoitajan on päätettävä paras toimintatapa: joko mennä lähimmälle eläinlääkärille, tai jos mahdollista, lemmikin omalle eläinlääkärille. Ohjeistamme hoitajia ottamaan ensin yhteyttä lemmikin omistajaan, mutta jos omistajaan ei saada yhteyttä - on hoitajan päätettävä paras toimintapa. Suosittelemme, että omistajat jättäisivät tiedon normaaleista eläinlääkärikäynneistään ja yhteystiedot valitsemalleen eläinlääkärille sekä varmistaisivat, että on myös lemmikkivakuutus - mikäli mahdollista.  

Voinko muokata varaustani tai peruuttaa sen?

Pawshaken lemmikinhoitajat tarjoavat kolmen tyyppisiä peruutusehtoja, joista he valitsevat itselleen sopivimman. Tiedon löydät hoitajan profiilista. Jos haluat peruuttaa varauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluun! Hoidamme peruutuksen puolestasi. Jos hoitaja suostuu täyteen palautukseen peruutusehdoistaan huolimatta, pyydä hoitajaa ilmoittamaan tästä asiakaspalveluun peruutuksen yhteydessä.

  • Joustava peruutusehto: saat koko varaussumman takaisin, kun peruutat viimeistään viisi päivää ennen hoitojakson alkamista. Tämän jälkeen peruutuksista hyvitetään takaisin 50%. 
  • Normaali peruutusehto: saat koko varaussumman takaisin, kun peruutat viimeistään 10 päivää ennen hoitojakson alkamista. Tämän jälkeen peruutuksista hyvitetään takaisin 50%.
  • Ehdoton peruutusehto: varauksen peruuttamisesta ei myönnetä palautuksia

Tällä hetkellä varauksia ei ole mahdollista muokata, joten jos varaukseen on tullut jokin virhe, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja hoidamme asian.

Entä jos en pystykään pitämään kiinni sovitusta tapaamisesta?

Ensimmäinen tutustumiskerta on ilmainen - tällöin riittää, että ilmoitat mahdollisimman nopeasti peruutuksesta hoitajalle ja sovitte tapaamisen paremmalle ajalle. Varauksen peruuttaminen riippuu hoitajan valitsemasta peruutusehdosta - tiedon löydät hoitajien profiileista. Katso myös ylläoleva kohta peruutuksista.

Kuinka maksaminen toimii kauttanne?

Pawshake pyytää maksutietojasi viimeistelläkseen varauksen, jolloin summa siirtyy tililläsi katevaraukseen. Varsinainen maksu veloitetaan vasta, kun lemmikinhoitaja on hyväksynyt varauksesi. Hoitajalle maksetaan hoitojakson päätteeksi. Jos hoitaja päättää hylätä varauspyynnön, summa vapautetaan katevarauksesta eikä maksua oteta tililtäsi. 

Voinko maksaa lemmikinhoitajalle itse käteisellä tai tilinsiirrolla?

Et voi. Kaikki maksutapahtumat on hoidettava Pawshaken kautta. Se on helpompaa ja turvallisempaa molemmille osapuolille ja varmistaa vakuutuksemme voimassaolon hoitojakson aikana. Yrityksemme pysyy toiminnassa, kun sisällytämme 19%:n osuuden hoitajien hintoihin. Maksuliikenne on täysin automatisoitua, joten voitte rauhassa keskittyä luomaan hyvän suhteen lemmikinhoitajan sekä eläimen välille.

Mitä maksuja Pawshakella on?

Palveluumme rekisteröityminen, hoitajien selaaminen ja niihin tutustuminen on täysin ilmaista. Mitään ylimääräisiä varaus- tai luottokorttimaksuja ei ole. Maksat vain sen hinnan, minkä näet hoitajien omissa profiileissa.

Mitkä maksutavat käyvät?

Voit maksaa kauttamme Visalla, Mastercardilla tai PayPal-maksulla.

Eläintenhoitaja on perunut varaukseni, miksi maksu on veloitettu tililtäni?

Kun varaat lemmikinhoitajan, maksua ei vielä veloiteta tililtäsi. Sen sijaan varat menevät aluksi katevaraukseen, jossa ne odottavat varauksen toteutumista. Saattaa näyttää, kuin summa olisi jo veloitettu, mutta todellisuudessa katevarauksessa olevat varat eivät ole käytettävissäsi siltä varalta, että varaus toteutuu. Kun hoitaja hyväksyy pyyntösi, maksu veloitetaan vasta sillon tililtäsi. Jos hoitaja peruu varauspyyntösi, varat palautuvat tilillesi. Huom! Huolehdithan, että varaus on peruutettu virallisesti meidän kauttamme.