Pawshake - vakuutuksen yksityiskohdat

Pawshake - vakuutuksen yksityiskohdat

Usein kysytyt kysymykset

Mitä hoitajan ja omistajan tulee tehdä, jos lemmikki loukkaantuu hoidon aikana?

  • Suosittelemme kaikkia Pawshaken lemmikinhoitajia pyytämään omistajia ilmoittamaan eläinlääkärinsä yhteystiedot hätätapauksia varten varausjakson alussa siltä varalta, että omistaja ei olekaan tavoitettavissa.
  • Jos lemmikki loukkaantuu hoitojakson aikana, lemmikinhoitajan tulee aina ensisijaisesti yrittää ottaa yhteyttä omistajaan, tai hätätapauksia varten määritettyyn yhteyshenkilöön, ennen hoitotoimenpiteiden aloittamista.
  • Hoitajan tulee ensisijaisesti yrittää ratkaista ongelmatilanteet suoraan omistajan kanssa. Suurimmassa osassa tapauksista hoitajat ja omistajat pystyvät yhdessä ratkaisemaan ongelmat.

Mitä minun tulee tehdä ennen vahinkoilmoituksen lähettämistä?

  • Jos lemmikki loukkaantuu hoitojakson aikana, lemmikinhoitajan tulee aina ensisijaisesti yrittää ottaa yhteyttä omistajaan, tai hätätapauksia varten määritettyyn yhteyshenkilöön, ennen hoitotoimenpiteiden aloittamista.
  • Jos lemmikinhoitaja tai Pawshake ei onnistu tavoittamaan lemmikinomistajaa (esimerkiksi tämän ollessa ulkomailla), omistaja on vastuussa välttämättömien eläinlääkärikulujen korvaamisesta hoitajalle.
  • Omistaja hyvittää kulut hoitajalle ensisijaisesti mahdollisesta omasta lemmikkivakuutuksestaan. Jos omistajan vakuutusyhtiö päättää olla korvaamatta, tai jos omistajalla ei ole lemmikkivakuutusta, omistajan tulee hyvittää kaikki eläinlääkärikulut hoitajalle ja sitten hakea korvausta Pawshake Pet Protection -vakuutuksen kautta.

Kuinka haen korvausta Pawshake Pet Protection -vakuutuksesta?

Lähetä meille sähköposti sisältäen seuraavat tiedot:

  • varausnumero
  • vahingon paikka ja päivämäärä
  • lemmikin nimi
  • hoitajan nimi ja yhteystiedot
  • yksityiskohtainen kuvaus vahingosta
  • kuvia vahingoista ja eläinlääkärikuluista
  • eläinlääkärin yhteystiedot
  • mahdollisen lemmikkivakuutuksen numero ja vakuutusyhtiön tiedot

Kaikista tapahtumista jotka saattavat johtaa vakuutuskäsittelyyn, tulee ilmoittaa Pawshakelle 7 päivän kuluessa varausjakson päättymisestä. Toisin sanoen: muista aloittaa vakuutuskäsittely viimeistään 7 päivän kuluessa varausjakson päättymisestä, ilmoittamalla meille tapahtuneesta.

Kuinka kauan vahingon käsittely kestää?

Käsittelyaika riippuu vahingon vakavuudesta, dokumentoinnista ja omistajan ja hoitajan yhteistyöstä, mutta pyrimme käsittelemään vahinkoilmoitukset kuukauden sisällä ilmoituksesta.

Pawshake Pet Protection -vakuutuksen sisältö

Mitä vakuutus kattaa?

  • Koiran täysihoidon
  • Päivähoidon
  • Lemmikkien hoidon
  • Kissanhoidon
  • Koirien ulkoilutuksen
  • Hoitajan kautta toteutetut varaukseen liittyvät meno- ja tulomatkat
  • Kaikki Pawshaken nettisivun, sovelluksen tai asiakaspalvelun kautta toteutetut palvelut.

Kaikista tapahtumista jotka saattavat johtaa vakuutuskäsittelyyn, tulee ilmoittaa Pawshakelle 7 päivän kuluessa varausjakson päättymisestä. Toisin sanoen: muista aloittaa vakuutuskäsittely viimeistään 7 päivän kuluessa varausjakson päättymisestä, ilmoittamalla meille tapahtuneesta.

Vakuutus sisältää

  • Hallittua huolenpitoa – eläinlääkärikorvaukset: Tämä osio korvaa lemmikin eläinlääkärikustannuksia. Vakuutuksessa on 250€:n omavastuuosuus ja 2,500€:n maksimiraja hoitojakson aikana aiheutuneelle vahingolle. Omistaja on vastuussa maksimirajan ylittävistä kuluista. Mahdolliset lisäkustannukset tarkastuskäyntien tai lisähoidon varalta katetaan 30 päivän osalta onnettomuuden tapahtumapäivästä.
  • Virheet ja laiminlyönnit (Professional Liability) – korvaa lemmikille vahingossa aiheutuneet haitat: Tämä osio korvaa hoidossa olevalle lemmikille vahingossa aiheutuneet haitat. Tämä tuo mielenrauhaa niin omistajalle kuin hoitajalle. Useimmiten aiheutuneet haitat ovat tahattomia eivätkä johdu hoitajasta. Vahingot korvataan, mutta hoitaja on vastuussa 250€ suuruisesta omavastuuosuudesta.
  • Yleinen vastuuvakuutus (Commercial General Liability) – kattaa kolmansien osapuolten vaatimukset hoitajaa kohtaan: Tämä osio kattaa kolmansille osapuolille tai heidän omaisuudelleen aiheutetut haitat. Vahingot korvataan, mutta hoitaja on vastuussa 250€ suuruisesta omavastuuosuudesta.

Korvauksien poikkeukset

Vau, selustani on turvattu! Mutta mitä Pet Protection -vakuutus ei kata?

  • Varaukset, joita ei ole tehty nettisivun tai sovelluksen kautta.
  • Tutustumistapaamisesta aiheutuvat sairaanhoitoa vaativat kulut. Vakuutus astuu voimaan varsinaisen varausjakson ensimmäisestä päivästä, edellyttäen, että varaus on tehty Pawshaken nettisivun tai sovelluksen kautta.
  • Hoitajalle tai hoitajan lähipiirille (kuten perheelle) hoitolemmikin aiheuttamat haitat
  • Hoitajan omaisuudelle (kuten kodille tai ajoneuvoille) aiheutuneet haitat
  • Lemmikin omistajan omaisuudelle (kuten kodille tai ajoneuvoille) aiheutuneet haitat
  • Ammattirikkeet ja virheet (esimerkiksi ulkoilutus ilman hihnaa tarkoitukseen sopimattomalla alueella). Muistathan pitää huolta karvakamun sekä itsesi turvallisuudesta!
  • Jo aikaisemmin todettujen vaivojen hoitoa, vanhuudesta johtuvien sairausten hoitoa (hengitystietulehdukset, virtsatie- tai rakkotulehdukset, verenkiertohäiriöt, oksentaminen, ripuli ja muut ruoansulatushäiriöt), stressistä johtuvat oireet, kuten myös kirppu- tai punkkitartunnat ja allergioista johtuvat raapimalla itse aiheutetut haavat. Muista aina pyytää mahdollisimman paljon tietoa lemmikistä, ennen varauksen hyväksymistä!
  • Fysioterapiaa ja muita ennaltaehkäiseviä hoitoja, kuten hierontaa, akupunktiota, jne.
  • Omistajan ansionmenetykset johtuen mahdollisista jälkitarkastuksista
  • Lemmikin näyttelyarvon lasku
  • Pawshake-varauksen aiheuttamat peruutusmaksut tai matkavarausten peruutuskulut
  • Pawshake-varauksen aiheuttamat matkakulut
  • Pawshake-varauksen aiheuttamat ansionmenetykset
  • Pawshake-varauksen aiheuttamat stressihaitat

Ketkä eivät sisälly vakuutukseen?

  • Lemmikit, jotka ovat aikaisemmin tarvinneet lääkärihoitoa jouduttuaan hyökkäystilanteeseen toisen eläimen tai ihmisen kanssa. Tästä syystä on tärkeää, että ennen varauksen vahvistamista pyydät niin paljon tietoa kuin mahdollista!
  • Lemmikit, jotka ovat virallisesti määritelty vaarallisiksi koiriksi, kuten myös kaikki vaarallisten koirien aiheuttamat vahingot
  • Vakuutus ei kata lemmikinhoitajan omaa lemmikkiä vahinkojen tai vammojen varalta Pawshake-varausten aikana
  • Kaupalliset kennelit
  • Lemmikinhoitajat, jotka eivät ole tunnistettuja käyttäjiä ja/tai joilla on rikosrekisterimerkintöjä viimeisen 5 vuoden ajalla (poislukien liikennerikkomukset).


Pawshake ei veloita tästä vakuutuksesta erikseen. Vakuutuksen ehdot ovat ulkopuolisen palveluntarjoajan määrittämät. Vakuutuksen voimassaolo on riippuvainen ehtojen täyttymisestä.

Me voimme auttaa! Jos sinulla on jotain kysymyksiä Pawshaken Pet Protection -vakuutuksesta tai siitä miten se vaikuttaa sinuun tai lemmikkiisi, ota yhteyttä.